KNJIGA I PLJESKAVICA

Posted: Listopad 28, 2011 in Vijesti

Prvo najvažnije: Još ovaj vikend imate vremena da po najpovoljnijoj cijeni uopće kupite knjige u izdanju Čekića na Sajmu knjiga u Beogradu. Štand se nalazi na galeriji hale 1 (galerija je ono okruglo na katu/spratu).
A sad moj kratki izvještaj:
Bijah u Beogradu od nedjelje do srijede. I dok su moji suputnici “kukali” jer je neki novi zakon sjebao famozni beogradski noćni život, meni je ono najvrjednije što ima u Beogradu ostalo netaknuto – razne delicije od mesa. Tako sam i ovaj put uživao u pljeskavicama. U utorak (kada je snimljena fotografija ovdje prilijepljena) sam proveo dan na štandu Čekića s vremena na vrijeme potpisujući nekome knjigu. No prije dolaska na štand sam morao otići nešto pojesti. Jasno, tražio sam pljeskavicu i mogu da preporučim fast food (koji nije baš fast, ali to nije toliko važno) na trgu Slavija. Naručio sam si gurmansku pljeskavicu koja u posebnoj ponudi ide uz pomfrit i coca colu. Cijena je prava sitnica – 320 dinara. To je manje od 30 kuna, ne znam točno koliko. Nakon što sam se pošteno najeo gurmanske pljeskavice, produžio sam na sajam. A tamo, na štandu Čekića se prodaju tri nove knjige (Vatrometi, Lane Bastašić, Opsenar, Gordane Simić, i Belzebubov notes, koji sam eto ja napisao). Cijena me podsjetila na pljeskavicu. Knjige su, naime, jeftinije od gurmanske ili punjene pljeskavice (također 320 dinara, dok je obična pljeskavica 300 dinara). One tri navedene knjige koštaju, naime, tek 300 dinara. Bilo bi to prosto neverovatno, što bi rekli Beograđani onim svojim dubokim glasovima koji uvijek zvuči kao da je rečeno nešto nevjerojatno važno, da knjige odlijeću kao pljeskavice s onog fast food štanda na Slavijinom trgu. Da ne misli netko da sam postao sanjar – jasno je meni da je pljeskavica puno jednostavnija za prodati nego knjiga. Glad je moćnija od onih poriva koji nas tjeraju knjigama. Ali mi je palo na pamet nešto totalno marksističko (kupio sam za 100 dinara neku antikvarnu biografiju Karla Marxa). Bi li bilo moguće spojiti zadovoljene osnovnih potrebe s “nadogradnjom”. Tj. ja bi predložio onima na fast food štandu da naprave posebnu akciju – da za 600 dinara prodaju gurmansku pljeskavicu s malo pomfrita, coca colom i knjigom (kupac može da bira hoće li coca colu, fantu, sprajt te hoće li Opsenara, Vatromete ili Belzebubov notes). Onda kupac (potrošač) može da punog trbuha sjedne u autobus, tramvaj ili da ode kući i legne te naslanjajući knjigu na zadovoljenu bazičnu potrebu, otvori knjigu i doda si trunak kulturne nadogradnje.

Oglasi

Komentiraj

